fredag 2. juli 2010

Nr.11 Et levende hjem


Du kan si hva du vil, men det er forskjell på hjem. Og nr.11 er det hjemmet der jeg uten tvil finner mest inspirasjon. Det tilhører en venninne og hennes kreative datter. Jeg ser jo den at man kan riskikere å skjemme seg ut, der en spratler rundt i heimen deres og utbryter: Å!, sååå skjønn! etterfulgt av små krampeliknende spasmer.


Jeg har alltid synes det er litt mangelfult over folk som misbruker superlativer, men her er det på sin plass!
Her er det gjenbruk. Ikke fordi det er inertiørtrenden nå, men fordi en tøff tilværelse har gjort dem i stand til å se skatter langt ut over andres synsevner. Det er container funn, ting som  er gitt og ting som er funnet.
Og alt er satt sammen med en stor kjærlighet for tingen og dens historie :-)
Siden opplastningshastigheten er noe tregere enn hva jeg er vant med, så sparer jeg noen bilder til en senere anledning. Vi er tross alt på det blide Sørland og har ingen hast ;-))

Her er mine siste kreasjoner, i tett samarbeid med innehaveren av nr.11. Det er hun som i nattens mulm og mørke har lagt på oksyder og glasur. Jeg ble bare så glad da jeg så dem igjen! Da hadde jeg ikke sett dem siden de var i bløt og opprisset tilstand i påsken.



Et hjørne i stuen. Knotter her og knotter der, hvorfor må de være LIKE?
Nå ser jeg frem til en super kveld i koppenes ånd, håper bare at storebroren min har oppfattet mine telepatiske meldinger om at han skal sitte barnevakt!

Ønsker dere alle en super duper sommer, fortsatt. Jeg har det i hvertfall supert!!
Klem fra LIV

11 kommentarer:

  1. det høres ut som du har en fantastsik feri.koppene du har laget ELSKET jeg bare og skulle gjerne hatt en slik en ahhhh.... kos deg masse videre på ferien. det høres ut som om du har det helt fantastisk. klem

    SvarSlett
  2. Gud for noen lekre kopper, du burde selge :-) Fortsatt god ferie!

    SvarSlett
  3. Koppene var nydelig, skulle gjerne bestilt noen til morgen kaffeen. Det hadde gitt meg en god start på dagen:)
    kos deg på sørlandet, jeg gjør iallefall det.

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  4. Koppene er kule! Venter på Snuskeshop på nettet;)
    Ha en fortsatt fabelaktig sommer!

    SvarSlett
  5. Knalltøffe kopper! Det er virkelig noe med de fjesene dine... Skulle ønske meg en stor vase i keramikk med en sånn en på eg.. Det hadde vert kult det!!

    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  6. Knallkule kopper. Blir det lotteri snart? Hi hi. Fortsatt god ferie!

    SvarSlett
  7. Dei koppane dine er så knallfine, skulle hatt ein sånn om morgene når eg er på det suraste, for ein kan ikkje vere sur lenge med ein så flott kopp. :)

    Så flott at din venninne og hennes datter klarer å lage flotte skatter ut av det andre ikkje vil ha. Eg skulle ønskje eg var flinkare til det, er jo så mykje fint ein kan få seg om ein berre har hode til å få ut ideane.

    Ha vidare ein fin ferie. :)

    SvarSlett
  8. Kykkeliky for en dag, skjønt å jobbe med deg. Sånne som oss, haptikere av natur, i kreativt svev, da sitter koppene laust. Men nå er de i ovn, tørker og blir faste, mer kan vi ikke gjøre for dem nå. Før de er brent, og det barker laus med oksider og glasur. Klem gamle venn.

    SvarSlett
  9. åååå som jeg gleder meg til å se dem live....HURRA FOR BESTASTE LIV. OG HURRA for at jeg endelig kommer inn på bloggen din igjen.

    tudeluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    SvarSlett
  10. Knallstilige kopper! Til å bli i godt humør av:-)

    SvarSlett
  11. Her var mykje fint, må visst følge med deg ;)

    SvarSlett