fredag 9. juli 2010

Litt for ivrig i tjenesten....


Plutselig tilbake! Ikke det at jeg har vært borte nettmessig, men jeg har jo hatt ferie! Og ferie gjør godt, selv om jeg nok kjenner at det er helt greit å komme tilbake på jobb noen dager også. Det kan jo være at jeg angrer på akkurat den uttalelsen på mandag.... Men om to uker skal jeg ha en ny liten dæsj med ferie :-)) så det så!
Kom hjem i dag, ja. 
Vi lo godt på hjemveien, når vi kjørte forbi hager med halvmeter-høyt gress. Vi lo litt mindre når vi kom hjem og så at vi hadde halvmeter langt gress vi også! 
Så vi brettet opp ermene, det er jo løgn, for vi hadde alle kortermede skjorter på oss. Klippe gress, juhu!! Gikk som en lek, kjørte alt flatt! Og da kom jeg til å tenke på at det skulle befinne seg en elektrisk hekksaks i kjelleren. DEN hadde jeg ALDRI prøvd før, så det GJORDE jeg!
Kult! Snitt, snitt, snitt. Busk nr 1 (øvelsesbusken), nice.
Snitt, snitt, snitt.........Hmmm?
Ikke før jeg hadde innsett at dette skal bli min nye levevei (ambulerende hekk-klippe-mester) så blir ledningen, på uforklarlig vis kortere...Ups. Rød og fin, lett synlig, egentlig. Det er da det er kjekt å kjenne ELEKTRIKERE.




Det jeg skulle ha gjort, var selvsagt å ha funnet meg en gummibåt, og lagt meg godt tilrette, lest gjennom posten og kost meg.
Men det kan jeg gjøre en annen dag. I morgen skal jeg prøve gresstrimmeren, og den går IKKE på strøm.
Klem fra LIV

5 kommentarer:

  1. he he jar gjort samme tabbe selv :):) Men innrømme min feil for familien gjore jeg ikke,var en kjapp tur til byen og vips,så var hekken flott og hekkesaksen ferdig smurt og slipt ....hi hi...og skrubbet helt ren "NESTEN" som ny :);)mente barna,for en mamma :)

    SvarSlett
  2. Utearbeid overlater eg til gubbeliten, for ellers ender det bare i kattastrofe ja. :P

    Ha ei strålande fin helg. :)

    SvarSlett
  3. Men, bare se for deg at du ligger i gummibåten, på gresset, fjernt fra allehverdagslige trivialiteter. Akkurat da kommer det største snuskebassebarnet med nyreparert hekklipper - tjuheihvordetgår - og kjører klipperen i hekken på båten. Schviiischhh ....
    Ikke reparer den klipperen, du.
    Ta heller ut bordet farmoren din snekret og fangene kjøpte, sett på kaffen, dekk med flotte kopper og la sommeren seile sakte rundt deg.
    Selv skal jeg lufte hunden. Veier meg før og etter, og finner ut hvor mange kilo hud og fett knott og klegg klarer å spise pr. kilometer :)

    SvarSlett
  4. Fantastisk :-))
    Alltid morsomt å lese hva du finner på...di snuske...

    Klem, Frøydis

    SvarSlett
  5. Hihi, slikt kan skje den beste!

    Første gang jeg er innom bloggen her, veldig morsom lesing! Jeg kommer så klart tilbake :)

    Ha en fortsatt fin fredagskveld!
    klem J

    SvarSlett