søndag 4. juli 2010

Akkurat som bestefar!!!


God morgen! Se det, solen skinner og uværet har lagt seg. 
Det lå an til skikkelig brudulje i går kveld her i Voks-opp-heimen. Hadde min mor hatt skjelettet intakt så hadde hun hevet seg i synet på min far.
Hør nå:
Det hele startet med at Bestefar syntes at gutten min hadde så fin sveis. "Ja, det er mamma som har gjort det". "Jeg tok det bare med maskin", sier jeg. Helt greit, og guttungen nikker anerkjennende på spørsmålet fra min far om han hadde vært fornøyd.
Det er ikke vanskelig å forstå at min far også hadde hatt lyst på en klipp...så når jeg sier ja, på tross av at jeg ikke har med klippesaker, så hiver han seg rundt i en fart og finner frem sin gamle barbermaskin.
Tre centimeter senere bak i nakken, så kan jeg forkynne at Maskinen ikke virker.

Hmm, mumler han, tar av lengderegulatoren og prøver en god stripe ved tinningen.
Joda, den virker den, sier han, og gliser. Nå lyser en rosa hårløs stripe på 10 x 3 cm seg fra øret og opp.
"Ja, kan ikke du bare ta noen bilder og gjøre det litt gøy?"
Æ, jo.... Så jeg henter kameraet, lager til en munkesveis og knipser.

Ja, jeg er litt overrasket over at du ikke lagde hanekam når du først hadde sjansen! Sier mannen på snart 82 år, som har vært rimelig snau på toppen så lenge jeg har kjent ham :-)) He-he

Ungene blir ropt inn. 4 og 6 år, begge gutter. De ble elleville. "Jeg vil også klippe meg", sier eldstemann. "Hvordan da spør jeg". Akkurat som Bestefar!!!
Min mor reagerte ikke på samme måten, så om dere ser en mann med lue, nå i sommervarmen. Si "hei", og hils fra meg :-))





Klem fra LIV, som kan fortelle at koppene dere ser på øverste bildet er klare for brenning, del 1.

11 kommentarer:

  1. Å guri malla! Hahaha! Ja, nei se det var.... snertent!

    SvarSlett
  2. He he, herlig sveis! Han hadde jo bra med hår å ta av,da, ikke verst for en mann i hans alder!

    SvarSlett
  3. OMG....Neste gang du stikker bort til dem igjen så vil prinsessen bli med. Han er bare den kuleste. HURRA FOR BESTEFAR....hils Torbjørn og si at det er et godt valg:)

    SvarSlett
  4. Knalltøff bestefar. :)


    Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  5. Ho, ho, oj, oj, han hadde jo mye å ta av også. Skikkelig sommerklipp. ☺

    SvarSlett
  6. Hærlig!
    Humor - han far din!

    SvarSlett
  7. Hæææææææææææææærlig!!!! =)

    Og de skjønne koppene dine!
    Lager du på bestilling, eller?

    SvarSlett
  8. Utrolig bra! Sans for humor har han!
    Og koppene dine.... :-)

    SvarSlett
  9. Ler så jeg griner :-). Tøff bestefar!!

    SvarSlett
  10. Nå har mannen og jeg lest om både hårklipp og brillebytter, og ler så tårene triller :))) Om du lover å fortsette å være like fornøyelig, lover jeg å komme tilbake hver eneste dag!

    Ja, de koppene, fantastiske! Fantastiske!

    Super sommer til deg og dine!
    Humrer fortsatt...

    SvarSlett