lørdag 10. juli 2010

Drømmen om IKEA


Dette handler jo ikke om IKEA, eller kanskje litt.
God morgen, forresten!
Her regner det, og jeg er verdens lykkeligste menneske som fikk klippet gresset i går! :-))
Nå skulle jeg jo ha tatt "Potetåkeren" i dag, men det får være måte på hvor velstelt området skal bli.
Potetene ja...
Jeg klargjorde i vår åkerlappen for poteter.....jeg fant frem potetene.....og la dem pent og sirlig i en "Fil de fer" kurv, fordi det var så pent...litt løk, hvitløk osv....så tok jeg bilder...og så kom frosten. UPS!!!
Det var da Snuskebassa sluttet å blogge om fenomenet MATAUKE. Jeg tenkte at om jeg ikke sier mer nå, så tror alle at jeg er en av de der flinke :-))

Nå viser det seg ihvertfall at jeg har en åker full av ____________________________ (siden jeg er dårlig på botaniske navn, så kan de av dere som daglig skriver ut bloggen, og arkiverer i pene permer, skrive inn navn på UGRESS selv)
Det er ihvertfall sant som jeg sa: JORDA ER FRUKTBAR, for aldri har jeg vel sett mer omfangsrikt ugress! Og en løpstikke...
Bildet under viser spirene til mine Blå Kongo poteter. De er nå omdannet til ny fruktbar jord, ved nærmeste kompostmottak.


Tilbake til IKEA. Det har seg nemlig slik at det nærmer seg tid for kataloglansering. Og det er et stort Øyeblikk i Snuskebassas liv. Denne gangen er jeg nesten helt sikker på at jeg kan få tak i ORANSJE trekk til EKTORP sofaen!
Ikke det at jeg har en Ektorp for tiden. Mine møbler er av type Eldre Distingverte, med en touch av elde og mugg (nei, ikke mugg). Nokså likt bildet på toppen egentlig.
Bildet er fra Helgåleiren, en plass jeg svinser innom en gang i mellom.... MEN SE DA! Gulvet kan vaskes med BRANNSLANGE! Gjett om jeg er misunnelig.
Nei, kom i gang med dagen dere! Hva har dere tenkt til å gjøre?
Å, om dere kjeder dere så kan dere alltids legge igjen noen oppbyggende kommentarer på Snuskebassa/Facebook :-)) Så har jeg noe å se frem til :-)))
Nok vas fra min side.
Snakkes, klem fra Liv

5 kommentarer:

  1. Hehe...
    Skulle gått ann å legge inn en liten snutt hvor du kan se reaksjonene på oss når vi leser det du skriver :-)
    Skjønner ikke hvor du tar alt fra...DØDSflink er du ihvertfall!! :-))
    Nå tar vi den kaffien du...
    Klem, Frøydis

    SvarSlett
  2. Du er herlig:) Får frem smilen på morgenkvisten...slenger meg på kaffekoppen jeg også.

    ha en fin dag.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  3. Herlig morrasprat :-) Her blir det bryllupsfeiring og barnepass i dag :-)

    SvarSlett
  4. God morgen!
    Morsomt lesestoff på mårrakvisten :).
    Her venter vi på veret, skulle på hytta, men himmelen har ramla ned og sjøsprøyten står..
    Blir vel eit badeland i dag då.

    SvarSlett
  5. I dag har vi heldigvis solskinn, så då skal vi kose oss på altanen. Hagen den lever sitt eget liv her. Vi satte poteter for nokre år siden, joda fekk masse gode poteter, men er ikkje noko glad i å rote ute i molda eg.

    Hadde liknande møbler som øverste bilete eg også frem til i mai, då invisterte eg i nye møbler. Første gong eg kjøpte nye møbler og ikkje frå Fretex eller loppis.

    Ha ein strålande fin dag og kos deg med kaffien. :)

    SvarSlett