torsdag 15. juli 2010

Avslørt..... :-)



Er jeg heldig så rekker jeg å skrive et aldri så lite innlegg, før jeg må hive meg i bilen, raske med meg noe mat og....så om jeg stopper midt i en setning så vet dere hvorfor.
Først en digresjon, eller to.
1)Jeg stakk på shopping i går, og var så heldig å finne et dingledangle armbånd. Kjempesøtt! Og grusomt irriterende....jeg fatter bare ikke hvordan folk kan ha KONTROLL på tastaturet med slike klirre, klaske ting på seg...men det får gå for i dag.
2)Jeg må forresten lære meg å laste ned bilder fra nettet, ikke alltid jeg finner noe egnet i eget arkiv. Det er derfor jeg har så mange underlige temaer...jeg må finne noe å skrive som passer bildene :-))
I dag skal jeg fortelle om VINMONOPOLET.
Har hatt et gavekort i vesken, på kjøleskapet, på hylla og til sist i LOMMEBOKA. (Samme gavekortet)
I går tenkte jeg at dagen var kommet. Jeg inn på polet. Røsket med meg noen flasker fra Den Nøgne Ø, har hørt mye skryt om det... Og en flaske MUGA, flott spansk rødvin, dette vet jeg fordi jeg har vært på sightseeing der, og da fortalte de at dette var en flott rødvin, og jeg stoler på slike folk.
Og så ser jeg damen.
Hei dame, sier jeg, kan du hjelpe meg med en god flaske rødvin? Ja??? Selvsagt, hva skal du ha den til?
Hun har nok alder og en umiskjennelig aksent som gjør at du umiddelbart forstår at her står du over en VITER, ikke bare en kursopplært, men en som med all sannsynlighet har farge på føttene fremdeles etter å ha tilbrakt barndommen sin med å tråkke druer.
Jeg skal ha den til ost.
Ost, hva slags ost? Nå får jeg være litt avansert, tenker jeg og sier: Blåmuggost.
Men da skal du jo ha hvitvin! Du mener kanskje blandet ost? Æ, ja selvsagt mente jeg det....
Så hun finner aller nådigst frem en flaske rødvin, og jeg sier at hun kan få finne en slik flaske som hun mener bør nytes til ost. Vi finner en, dyr liten sak. Jeg spør om det er en slik flaske en kan sette på korken og gjemme... Det er jo vin.. sier hun, den åpnes og drikkes.  Ja, da var det alt? De trenger ikke mer uansett!
Jeg venter litt med osten. Skal bare lese meg opp på temaet :-))
Bildet: Slik ser Snuskebassa ut når hun leker Tyrolerpike, med mammas gamle Rondastakk :-))
Enklere med halvlitere... Og jeg som pleier og drikke PepsiMax :-))
Klem fra LIV

7 kommentarer:

  1. Haha, det skal ikke være enkelt skjønner jeg. Det er best å ikke spørre :p

    SvarSlett
  2. Du ser utrolig tyrollsk ut!!! Se her http://missgracieshouse.blogspot.com/ Jeg tror at du hadde likt det...
    Gleder meg å treffe deg snart.
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei :) her fant jeg en blogg jeg likte.. skal sette mg ned og lese gjennom mere av bloggen din senere.

    Hehe av og til kan det være greit å ikke spørre så mye heller...

    Ha en flott dag :):)

    SvarSlett
  4. Ja de lærde, de lærde....Schtiiilig bilde. ☺

    SvarSlett
  5. Synst eg ser DAMA for meg!

    SvarSlett
  6. Du var usedvanelig vakker som tylordame, og jeg regner med at du har presset puppene opp på utstillingsnivå - slik det passer seg for en tyrolerdame. Og, det går veldig godt an i en rondastakk også. Det vet jeg, for jeg bruker samme rondastakken som jeg fikk til konfirmasjonen, og puppene sitter aldeles ikke der som de satt i 1975.
    Hu' derre poldama flytter sikkert fra pol til pol, for jeg møtte henne i Arendal. Skulle ha vin til viltkjøtt og KAN MAN DRIKKE SAMME VIN TIL HJORT SOM TIL ELG???? Jeg ga opp.....
    Lykke til med osten!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  7. Haha! Vært med på lignende ja :o)

    Fant deg via bustenellik og her må eg bruka mærr tid ser eg :o)

    Ha det så bra så lenge!

    SvarSlett