søndag 11. juli 2010

Hva skal ut?


Det er rart der der..PRIORITERINGEN
Her våkner jeg tidlig. Har muligheten til å shine opp litt før sommervarmen setter inn og gjør alt praktisk arbeid uaktuelt.
Og så skal jeg bare..... De mest grunnleggende behov dekkes selvsagt først.
Men dataen, den kommer før frokost?
Jeg tror rett og slett at jeg har en genfeil.
Jeg har den nedarvet fra begge sider, for vi rydder IKKE. Vi legger i bunker, en ny plass.
Det var greit nok med min tobakksarbeidene farmor, hvis ansikt jeg aldri har sett. Hun hadde jo ikke så mange ting, så der var det sikkert pent. Hun hadde en pen liten slangeskinnsveske. Og den har jeg. Ja, for jeg har den også, og alt det andre...

Er det slik at Snuskebassa er selve symbolet/personifiseringen på SAMLEMANI?
Men jeg MÅ ikke ha alt selv da? Jeg gir gjerne bort til verdige mottakere. Jeg er vel mer en bevarer. Slik som besteforelde er: "Ja, vi tok vare på din første koseklut, bamse....."
Whatever.
Jeg tror visst jeg må ha frokost allikevel.
Hva tror dere?
Er det gjengs i bloggverdenen at vi er over gjennomsnittet opptatt av jordisk gods?
Klem fra LIV

5 kommentarer:

  1. Ingenting skal ut. Kjekt å ta vare på ting, sjølv om det fyller opp huset. :)

    Her er det frukost med god kaffi først, så data.

    Ha ein strålande fin søndag. :)

    SvarSlett
  2. Tack för din snälla kommentar.
    Ibland äter jag frukost och bloggar samtidigt, inte så populärt hos maken!!
    Önskar dig en härlig sommar
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. Få deg litt frokost og tygg på saken...☺ Bevarer synes jeg var et godt ord,forresten. Dette var i grunnen et passende innlegg for meg akkurat nå. 1)Jeg irriterte meg for 4 min. siden at det var så fullt i kjøkkenskapet og bestemte meg for å gi bort noen av de tinga vi sjelden bruker og 2)Jeg spiser frokost med laptopen på fanget. Ha det!

    SvarSlett
  4. Det er bloggere som skriver om TING og tingelitang.
    Og så er det bloggere som skriver om immaterielle verdier (gosh for et ord, skrives det slik - gadd ikke sjekke...)
    Det er noen av oss som har loft vi der vi stapper inn alt mulig rart. Og så dukker alt mumlig rart opp igjen. Som skolebøkene etter tantene. De bøkene som ble rettet i 1913. Eller begravelseskransen fra 1939.
    Om du gifter deg på en gammel gård, er det masse plass å lagre ting.
    Som å putte et gammelt hus inn i gjødselkjelleren. Under utedoen. IKKE gå på denne doen, da detter alt på et hus fra 1690.
    Trenger jeg skrive mer?
    Her regner det, og det blir bollefest :-)
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  5. Hus under utedoen?! Høres nesten ut som en scene fra en science fiction film! ;-))

    SvarSlett