fredag 1. april 2011

Jaaaaaaaa! Dette er bare helt rått!

I hele dag har jeg gått rundt med en stemme inni meg som høres ut som Alex Rosén. Vet ikke om det er helt heldig av en godt voksen dame. Men det er nok følelsen av å være på tidenes kvalitetstid tur, som gir meg assosiasjoner til Herr Rosén sitt ordvalg. 
Det er bare digg! 
Vi har truffet så mange hyggelige mennesker: Svensker, afrikanere, nordlendinger. Selv kongens ski-instruktør! Og alle vil de slå av en prat :-)
 Å besøke min gamle tante Berit er et eventyr i seg selv. I dag dukket det opp bilder på løpende bånd. Vi måtte fortelle at vi hadde kjørt trikk litt på måfå, og at Sjømanns-skolen var et av de stedene vi passerte. Da kommer hun med dette bildet som viser min bestefar i 1918, 20 år gammel. I dag er det et digert tre  der....mon tro om det er spjelingen av en stamme vi ser bak ham som har vokst seg stor og større enn størst?
Dette bildet er også fantastisk: Dette er onkel Rolf, utenfor Prestegården til Vålerenga kirke. Min Oldefar jobbet der som kirketjener, og sønnen Rolf har tatt med seg firmabilen hjem! Sniken :-)
Det er bare så moro å samle slike minner og historier! 
Men høydepunktet er allikevel å se tante Berit hvine av fryd over at bildene som blir stadig vanskeligere å se med det blotte øye- vokser frem på skjermen i storformat!!
Nå skal jeg spise litt mer snop og se på fjernsyn med guttungen! Og innimellom skal jeg stikke hodet ut av vinduet og kikke på det yrende folkelivet på Karl Johan :-))
Klem fra LIV

9 kommentarer:

  1. Som du koser deg! Interessant å lære og få vite mer om familien, så kos deg videre;)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  2. Jeg merker at du koser deg. Jeg ser for meg Tante Berit...forresten husk autografen. En autograf er bedre enn ingen. He-he flirte godt når fb folket gikk 5 på. Som om det var det naturligste i verden...tror vi har vært for mye i avisen Liv....:)Vi må skjerpe oss med å stikke oss frem over alt.
    Hils lille-sjefen fra meg:)

    SvarSlett
  3. Ups....ikke si til Vegard at jeg kalte han lille sjef...si eh....store sjef:)

    SvarSlett
  4. Å så GØY! Tenk å ha de bildene...fantastisk! Når jeg får lært meg å scanne bilder vi har skal jeg jammen meg vise dere noen flott noen jeg også :-)

    Ble du lurt i dag da? Ikke jeg :-))

    Kos deg masse og klem fra meg

    SvarSlett
  5. Fantastiske historier og bilder, fortsett med digginga!

    SvarSlett
  6. Høres ut som dere har hatt en super dag:)
    Vi hadde oss en snik ned på slottet for å sjekke forholdene og at alt var ok. Det er så deilig at man kan bevege seg litt lenger enn til og fra matsalen igjen;-)
    Ha en god kveld, vi snakkes
    klem fra Hanne

    SvarSlett
  7. Herlig! Likte spesielt godt bildet fra prestegården Vålerenga kirke... må se i Vålerenga-boka mi om det står der! Har gått på Vålerenga skole ja!
    Kose deg fortsatt i Oslo by!
    Inger

    SvarSlett
  8. Så kjekt å se på gamle bilder. Kos deg videre på tur!

    SvarSlett