torsdag 28. januar 2010

Omsorg, arv og miljø...

Ja, det er store ting det skal snakkes om i kveld, men jeg kjente at det var på tide å løfte bloggen til nye høyder :-)

Jeg sitter her med en lammet finger. Jeg er av og til litt ukonsentrert og usynkronisert i bevegelsene. Vet ikke om det burde ha resultert i en diagnose, men sannsynligvis er jeg bare vimsete.
Fingeren ja, den ble liksom ikke helt med når jeg slang igjen døra til badet.... Nåja det går nok bra. Det er et godt tegn når jeg ikke tar bilde av den. Jeg har alltid likt å dokumentere skader. Sikkert derfor jeg er verneombud på jobben. Hva vet jeg?



Jo, det var det: Øverste bilde viser dagens dessert, og har ingenting med temaet å gjøre. Men jeg liker godt å gi inntrykk av å spise sundt. Det er det som er så flott med bloggen, en kan jo bløffe seg til det utroligste :-) (Activia-bringebær og musli. Nam-nam)

I det virkelige liv ser man absolutt tegn på at jeg ikke spiser så sundt. Noen som vil være med på en Nytt liv- kampanje? Den begynner i Februar, må spise opp en del rester først. Har jo tross alt vært på Tax Free i helgen !


Ok nå begynner vi;
Her er bollen til fiskene. (Bollen gikk i knas, Norgesglasset for lite, så nå lever de i eggedosisbollen..)
Legg merke til muren foran.
Den er satt der av min sønn da bunnen i bollen gjorde det fysisk umulig å plassere den i ja, selve bollen. Ok, tenker du da. Hvorfor mur foran?
Jo det skal jeg si deg: Sjekk udyret på bildet under!!


Jeg hadde jo skjødesløst plassert en krokodille rett ved siden av bollen!
Hva gir du meg?
Klart at han måtte skjerme dem fra krokodillen! Fiskene har jo virkelig hatt noen traumatiske opplevelser i det siste, med hyppige boligskifter. Ja, det kan jo ta knekken på noen og enhver.
Det er ekte omsorg!


Omsorg, ja, men system?
Dere har jo skjønt for lenge siden at jeg er et rotehue. Arv.

Så kom guttungen drassende på en liten trekasse her en kveld.
"Hva skal du bruke den til?", sa jeg.
"Den blir fin å oppbevare de nye underbuksene mine i!", sa gutten.... Og slik ble det.
Arv?
Miljø?



Når det gjelder merkelapper kan nok både arv og miljø spille inn. Jeg oppdaget at Snuskebassepappaen hadde begynt å samle sammen alle merkelappene mine som tilfeldigvis lå litt her og der.
Hva sier det oss?
Jeg som ikke kastet dem eller han som begynte å samle?
:-)
Men merkelappen i tøy, med Mikke Mus på, ja den har jeg stor forståelse for.

Var det noe mer da? Nei, tror ikke det.
Skulle dere ha merknader til gjeldene innlegg kan det rettes til undertegnede i kommentarskjemaet nedenfor.

Innlegget ble noe usystematisk, det er arv.

Hilsen Liv som ønsker dere alle en ryddig kveld.

5 kommentarer:

  1. Du er bare herlig:) Sitter her med et smil.
    Og desserten så nydelig ut.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  2. Dette ga rikelig med smilerynker! Er du forresten sikker på at du ikke er fisk selv, som dette innlegger hopper og svømmer elegant fra det ene til det andre :)
    Imponerende ryddig gutt, minner veldig om min som liten. Der har det forresten holdt, nå er han 18 og har stålkontroll på alle eiendeler. Han er garantert den eneste i familien som sparer alle kvitteringer til garantiperioden er ute - og vet hvor han har hver eneste én.
    God bedring med dine smadrede knokler!

    SvarSlett
  3. Ajaj! :/ Fingeren i klem er IKKE godt! Opplevde det samme før jul,etter et julebord....kremt..jeg ut av taxien i full fart,men fingeren hadde ikke skjønt det da. Skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke kom meg bort fra taxien,men fingeren satt fast og måtte åpne døra igjen for å få med meg en blodig og stakkarslig finger...

    Lurer på om du kan være født i jomfruens tegn?
    Det er jeg. og jeg er en slik "vims"...
    God bedring og go helg :)

    SvarSlett
  4. Takk for følget, så får vi håpe det skjer noe i dalstroka innafor - det har jeg i gunnen aldri funnet helt ut hvor er.
    Hilsen Liv - he, he

    SvarSlett
  5. Hi hi hi - synes det er fantastiskt når ungene vandrer inn i interiør landet...
    God bedring med fingeren!
    Hilde

    SvarSlett