mandag 26. september 2011

En klem og en til..

"Mamma, hvor lenge varer en klem?"
Tja, vet ikke - vi klemmer jo så forskjellig.
"Kos da?"
Hmmm.... Jo, og så tenker vi litt: Er klem og kos det samme, og hvor kommer omfavnelse inn i bildet?
En klem kan vi gi en kollega, men kos? Kos er slik jeg ser det forbeholdt barn og nær familie.
Og kos kan være langsomt, veldig, veldig langsomt. 
En omfavnelse preges av følelser, streke sådan, som sorg og armod (armod er et ord jeg sjelden bruker, og måtte bare skvise det inn :-))
På en skala fra 1-10, hvor lenge varer klem/kos/omfavnelse? 
Klem fra LIV 
som har fått sine kinn berørt mange, mange ganger i dag! 


2 kommentarer:

  1. Så heldig du er! En klem er for venner, en kos er for kos og en omfavnelse er mye mer.
    Neste uke starter jeg eventyrstunder for alle 3-, 4- og 5-åringer i kommunen. Da får jeg mange koser! Og noen nusser. De vil jeg helst ha på kinnet.... For noen år siden var det en liten fyr som holdt fast på kinnene mine før han litt overraskende plantet et stort og klissete kyss på truten min. Så sa han: Eg er aleine på barnehagen, eg, for mamma'n min kastar upp og systra mi kastar upp". Blækh - gjett hva jeg gjorde tre dager senere .... *S* Skjønne, skjønne 3-åringer - Liv

    SvarSlett