torsdag 6. januar 2011

Snangst?

 Snangst. Er det et ord? Eller kan det bli et ord?
Vet du hva? Jeg tror det. Og jeg mener bestemt at jeg lider av det. Snangst betyr angst for snø. Ikke det at jeg ikke liker snø, snø er bra, isolerer godt på kalde dager. Snøen er pen og se til, og lesker godt i munnen på skitur.
Men jeg er ikke så innmari begeisret for snø i veien! Og i morges var det opptil mye av det. Klokken 05.15 ble jeg vekket av herren selv (ja, ikke Herren...det hadde tatt seg ut!) Vakkert og skånsomt ble disse ordene hvisket meg i øret (dette er den offisielle versjonen) "Kjære, søte, snille, vakre deg... kan du være så snill å bli med ut å måke?" Jeg smilte mitt bredeste smil, blafret litt med øyevippene, og sa:"Ja, kjære, la oss ha litt kvalitetstid, sammen :-)"
 Jeg satte brillene på min nese, tok varmedressen på og gikk ut. 
Etterpå gikk jeg inn og snakket med Harrison Ford, og tenkte at han hadde sikkert bare kjørt på med en flammekaster, eller var det McGyver, eller var det Rambo..? 
Men fint ble det, og friskt ble det :-))
Takk for alle vakre kommentarer i forrige innlegg, det varmer!
Snakkes. Klem fra LIV

14 kommentarer:

  1. Ha, ha - kunne tenkt meg å høre den originale versjonen, etterfulgt av det originale svaret. Vet i alle fall hvordan det sånn ca omtrent hadde hørt ut hos oss;-D

    SvarSlett
  2. Fungerar utmärkt på svenska också, det där ordet!

    SvarSlett
  3. Hahahah!! Godt man kan flire av hverdagens alla artigheter ;o)=

    O visst funkade det på svenska, i alla högsta grad!!

    SvarSlett
  4. Heisann:)
    (Du skjønner nok hva jeg mener når jeg sier at du er "sporty")

    Hjemmelaga ord er igrunnen veldig morsomme:))
    Har tenkt mye på hvorfor det heter kuldegrader - for når det er varmegrader - så er det varmt ute - men er det da kult ute når det er kuldegrader...hmmm...

    Har tenkt mye på deg de siste dagene - og ønsker deg alt godt framover!!!

    Goklem fra Mimmi:)))

    SvarSlett
  5. Jeg kan tenke meg at det var AKKURAT slik den samtalen var ja...tror sånn på deg nå at...hehe..
    Er så glad vi har en som kommer med traktor og rydder vekk hos oss :-)

    Håper du har det litt bedre! Tenker på deg vettu!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Liker de hjemmesnekrede godt. Får liksom en egen klang, de ordene.
    Hørtes litt Rambo ot, det der med flammekaster, men GUD så gøy det hadde vært!! :-)

    SvarSlett
  7. Jeg er vel heller ingen tilhenger av snøen, så jeg lider nok av litt snangst jeg og. Bor dessverre i et snørikt område...
    Flott innlegg du hadde under her - kondolerer.
    Og godt nytt år.
    (Dette ble en litt springende kommentar, men det passer jo inne hos deg;)

    SvarSlett
  8. Hehe ler... her kunne jeg tenkt meg å vært flue på veggen.. hehe vet hvordan jeg ville ha svart.. hihi..

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  9. Hehehe, er det DET jeg lider av ja;)
    Vi trenger VÅÅÅÅR!!
    Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  10. Jeg har et lite snev av snørk også jeg - i tillegg. Det er motvilje mot snemåking.

    Ha en fin helg - jeg er glad jeg fant bloggen din.

    SvarSlett
  11. Flott med sånne nye ord..

    Kondulere med svigermor!

    God helg til deg og dine

    SvarSlett
  12. Kan skjønne du ikke kan si Nei til din kjære.. selv om det kom på et ukristelig tidspunkt. Kjente plutselig at det var veldig enge siden jeg hadde vært inne hos deg her. For uvisst hvilken grunn; har egenlig vært litt passiv i denne verden i en lang periode. Men jeg er tilbake. Og back in business. Og jeg elsker det.

    SvarSlett