onsdag 10. november 2010

 Jeg har et lite eple
som jeg har fått av mor.
Der inne er et frøhus
hvor ti små frøbarn bor.
I hvert rom i huset
to frøbarn hvile får.
Der ligger de og drømmer
om sol og lys og vår.

De røde eplene er på tilbud i min lokale coop-forretning.
(Bildet er fra i fjor, da vi dekorerte til Løå.)
I år ligger det epler i ei bøtte fylt med vann.
Så langt...
Må kanskje ta meg en mose-plukke tur i skogen, 16 små lerkegrener er heller ikke å forakte...
Og ei lyspære.
Da blir det fint på trappa da!
Er det forresten litt lamt å ha utskåret gresskar stående ute nå?
Klem fra Liv (som tror at det er Inger Hagerup som har skrevet diktet?)


7 kommentarer:

  1. Det var en fin dikt tycker jag. :D
    Klem

    SvarSlett
  2. *kremt* det er vel ikke lamt å ha utskåret gresskar stående fremme nå vel..;-)

    SvarSlett
  3. Om man har svetta og strevd med å lage et dekorativt gresskar, så fortjener det å stå framme til det råtner...Og blir det kaldt nok nå som blir vel det en gang til våren, kanskje?

    SvarSlett
  4. Sikkert greitt å bytte gresskaret ut med litt mose nå, ja. Men om du velger å beholde det, samler som du er, kan det bli et artig innslag på trappa etter hvert. Når forråtnelsen går sin gang, blir det som om gresskaret gjør grimaser. Det siger mer og mer sammen. -Har prøvd det...

    Jeg er storfornøyd med nye lokaler til Skulehuset. Deilig å jobbe uten neglesprett. Jeg nyter at det er plussgrader inne.
    Det er også godt å slippe 3 lag benklær under skjørtet.
    Er i tvil om jeg kanskje kommer til å savne utedoen. Men da får jeg tisse bak søylene ved parkeringsplassen. Det skal nok gå fint.

    Nå er lokalet fullt. Men jeg har ennå gamle skatter som skal "gjenbrukes" og selges. Jeg har også fått det nye Jeanne d'Arc bladet. Og med hodet så fullt av idèer er det vanskelig å si stopp og slutte å lage nye ting. Puh.

    Nå skal jeg pynte rughjerter med einerkvister og hamp. Koselig pyssel.
    Sees på Magneten!
    Klem Marit

    SvarSlett
  5. Så fint!

    Og gresskaret ska nå vel stå framme leeeenge ennå kan du veta! ;o)

    SvarSlett
  6. herlig bilde fra en fin tid ifjor:) følte meg truffet lengre nede her, vi må jo få til noen bestemorruter vettu;) Og den hekle-kløpperen du er så mestrer du det på et blunk:)

    SvarSlett