lørdag 10. april 2010

.... UTE henger klærne, og høyt henger de!


Ja, det er bare å hive seg rundt og rope: O´store lykke!
For i dag tror jeg jammen meg at vi kan forvente et godt tørkevær HELE dagen!
Når man bor på Vestlandet så har man stor glede av slikt.

Jeg kjenner nok at jeg bruker over gjennomsnittet mye energi på dette fenomenet.
Det kan nok ha en årsak i at jeg ikke er ektefødt Rogalending, men kommet her på grunn av løfter om rikdom, olje og berømmelse. Jeg var nok ikke helt tydelig i bestillingen min, for ingen av delene er gått i oppfyllelse, snarere tvert i mot. Kanskje jeg skulle lagt lista litt lavere og ønsket meg stabilt tørkevær....



Bildene er bare noe sop-i-hop. For jeg orket ikke å ta nye nå på morgenkvisten. Og uansett så er det sikkert mye mer skånsomt for øynene deres å se på noen gamle putevar, enn på det som henger og skal henge der i dag. 

Men nå må jeg hive meg rundt. INGEN TID Å MISTE! 

Venter besøk senere, og der  har jeg en utfordring: Vil det være mulig å hypnotisere dem slik at de kun ser den ferdig ryddete kjøkkenbenken. 
Gode råd tas i mot med takk!

Klem fra Liv
Å, det var det jeg skulle si: God morgen!

6 kommentarer:

  1. Hei min skjønne.

    Jeg kjenner energien boble å i dag skal jeg få gjort det meste som jeg ønsker. Klærne henger til tørk, støv har blitt tørket, lister skal males og det skal sås. Jeg har store planer om å luke i stein bedet og komme meg på Tronsholen for innkjøp av planter. Livet er fantastisk og det er du også:)

    SvarSlett
  2. Hei på deg :-))

    Like fantastisk vær her i sør også! Kjenner jo alt bobler inni meg, det er SÅ deilig!
    Har 1.tørk ute, neste maskin er snart ferdig :-))
    Kos deg, det skal jeg :-))

    SvarSlett
  3. Skal sei det finnes mange morgonfriske bloggarar! Eg er godt nøgd med å drikke min først kopp kaffi for dagen, og nyte solstrålene, stille og rolig.
    Så kanskje eg finner på å gjera litt i og utanfor huset seinare på dagen. Kanskje...

    SvarSlett
  4. Godmorgen Liv:) Herlig når soln skinner og himmelen er blå. Hmmm... jeg skulle hatt meg en snor ute jeg også, men kanskje jeg kan nøye meg med å sette ut klesstativet. Åsså kan jeg jo lufte dynene. Det var en god ide, man må jo benytte dette torkeværet som du sier så er det jo ikke hver dag det er slik. Ønsker deg en fin lørdag. Klem monica

    SvarSlett
  5. Nei, jeg savner ingen kjære familiemedlemmer. Jeg savner heller ingen av de mindre kjære, men det kunne jo havnet en turist under snøhaugen. En sånn som tror tunet vårt er offentlig grunn, benken er for alle og at folk på landet er så innmari blide og gjestfrie.
    Jeg har derfor vært ute og kjørt spaden gjennom snøen. Der møtte jeg, uten særlig motstand, benken. Så om noen ligger døde under snøen, er de passe råtne med langt framskreden benskjørhet. Og de fikk sikkert en mild død.
    Jeg tror jeg sender mannen ut med traktor og skuffe, så slipper jeg å finne ut hva som måtte skjule seg i mørket - jess :)

    SvarSlett
  6. :) Fornøyelig... regner med gjestene dine ble hypnotisert av den flotte klestørken -

    Inger Johanne, Østfold

    SvarSlett