onsdag 21. april 2010

Jeg lar meg begeistre!

I dag har jeg vært på O´store Arbeidsmiljøkonferanse i regi av KS/Utdanningsforbundet Rogaland. Høres sikkert en smule tørt ut, eller kanskje virker det også litt underlig at selveste Snuskebassa i egen ustrukturerte person skulle ha et ønske om å delta på et slikt arrangement....
Men steike: Her er det valuta for all medlemskontigenten!



Tavla ble satt opp ved veikanten i ettermiddag: På initiativ av min egen 6 år gamle sønn.
Min første reaksjon var: Det er jo ikke LØÅ nå! Det blåser for mye....bla, bla  "Men mamma, det står jo ikke noe om Løå på!"
Bli begeistret! Og sannelig er jeg sikker på at mang en fotgjenger skal smile når de går forbi huset i kveld. Herlig! 

Tilbake til Konferansen.
Jeg noterte flittig med opptil flere ulike farger.....pennen røyk midt i foredrag en. Blyanten trengte spissing etter kun kort tid....(prøvde å spisse den med neglene, gikk heller dårlig)  Til slutt endte jeg opp med en av de gode gamle RØD/BLÅ blyantene. Ikke lett å skrive raskt med, men.....

Morten Teien og Marco Elsafadi er navn dere kan notere dere bak øret.
Jeg skal på ingen måte gjengi foredragene, jeg vil bare kjenne litt på følelsen og adrenalinet jeg fikk av å være tilstede.
Videosnutter av Paul Pott og Free Hugs mannen var rørende og tankevekkende. Se på dem, kos dere og kjenn på at dere er verdifulle.

Jeg stopper her jeg. Både fordi barne-TV er slutt og litt fordi at jeg er litt ør i hodet....


OK En aldri så liten utfordring til slutt: 1 klassingen kommer hjem fra skolen. Han pleier å ha med gryn. "Jeg får ikke melk på tirsdagene, mamma" Men hvorfor ligger det da 5 melkekorker oppå alle de tørre grynene? Noen som har noen festlige teorier?

Klem fra Liv

4 kommentarer:

  1. Han samler fra klassekameratene- Tina kom hjem med minst 17 hver dag....+ forseglingen som er inne i melkekartongen! Klem klem eller not. Her sitter vi nemlig store deler av dagen på do....heldigvis er har vi 3 doer så det blir ikke krangel om den biten iallfall:)

    SvarSlett
  2. Hei på deg :-))

    Flott skilt du hadde satt opp :-)) Får garantert frem smilet til folk når de kjører forbi! Jeg smilte ihvertfall når jeg så det her :-))

    Ha en flott dag videre
    Klem, Frøydis

    SvarSlett
  3. Er han ikke barn av en samle-mamma, da?
    Skiltet var helt til å smelte av. Vi skulle ha flere slike langs veien :)

    SvarSlett