onsdag 3. mars 2010

Salige lavendel og andre snuskepiperier


Dette har jeg selvsagt ikke tid til. For jeg venter altså vinterferiegjester hvert øyeblikk. Huset er et salig rot, som alltid.

Det er ikke der jeg skal legge inn støtet for å imponere mine gjester. Jeg må selvsagt bruke min sjarme, og stole helt og holdent på at jeg klarer å holde dem i ånde lengst mulig. Slik at jeg kan snikrydde når de er på do og liknende.

Siden jeg har prioritert så fryktelig galt, og kommet så skjevt ut, så har jeg funnet frem de tomme flyttekassene fra loftet.
De tenker jeg å bruke til alle de gamle kjolene og annet vi ikke trenger de neste dagene. Eller når jeg tenker meg om..... Hvorfor skjule noe som helst? Det beste er jo å la dem gå raskt inn i en tilstand av sjokk og vantro. Er det ikke slik at man lett kan lede sjokkerte mennesker? Eller tar jeg helt feil der?

Nei, jeg satser på at de setter pris på litt godlukt. Og så lar jeg dette bli tidenes største workshop. Blir det mye moro så skal jeg sannelig dele det med dere :-)


Ja, da sier vi det slik. Ha en super uke folkens!
(Bildene har ingenting med teksten å gjøre, det er bare en søt Madonna som jeg kjøpte for 1$ på loppemarked i USA en gang. HA.HA)

Klem fra Liv

7 kommentarer:

  1. Du får ha lykke til, og satse på at sjokk effekten virker:) De fleste er vel så høflige at de ikke sier noe heller...Kos deg med besøket det er det viktigste.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  2. :)
    Mine venner og familie er fulstendig klar over hvordan jeg og mitt rot er sterkt knyttet sammen!
    Så sjokket blir faktisk større om jeg rydder og får ting på stell;)
    MEN, når jeg venter folk som jeg ikke kjenner så godt- er jeg i en hysterisk tilstand av ryddemania.
    Jeg bruker si til dem: beklager, men SÅ ryddig bruker jeg IKKE ha det..blir tatt vel imot det..virker som folk slapper av da. Jeg trives faktisk med mitt "rot", eller nødvendigheter som jeg liker å kalle det :)
    Ha en fin kveld..klem

    SvarSlett
  3. HA HA HA HA HA HA Du får dra ut litt møbler og stæsj i løa og la dem tro at det faktisk er der du bor. En liten og sjarmerende hybel.
    Høres koselig ut med gjester. Her blir det en helg i en interiør lovers ånd. Innrede soverom og besøke landstil på Moi. Jepp. Hvis jeg rekker det så stikker jeg innom Mosters hus i Lyngdal bare for å kjøpe enda litt mer som jeg ikke har bruk for. Hvordan skal jeg klare meg en hel helg uten deg Liv. Det blir absolutt ikke lett. Muligens jeg stikker ned på lørdagskvelden bare for å hilse på:)

    SvarSlett
  4. Kanskje du kan satse på at gjestene blir så sjokka et de setter i gang med rydding..?

    SvarSlett
  5. He, he :) :) Sjokkerte gjester lar seg ikke lede, de bare sitter der og skotter litt forsiktig på hverandre, og i det øyeblikket du foreslår at de skal gå på do SAMMEN, kan det hende de stikker av. Fortest mulig vekk fra dette huset med dopress.
    Jeg har tilfeldigvis funnet på å be 34 gjester på lørdag, så denne do-tanke-gangen var nyttig. Jeg føyer umiddelbart dopapir til handlelista. Sånn etter lefser, scampi, 8 plater kokesjokolade og 3 liter fløte.
    Det blir bra!

    SvarSlett
  6. Så lenge rotet mitt ikke får meg til å virke mer gal enn jeg er i virkeligheten, får det bare ligge. Men jeg skulle ønske jeg hadde en rydde fe som kom og svingte sin magiske ryddestav, og vips!!!! På veggen hos mamma da jeg var liten hadde hun et fat som det sto følgende tekst på:

    Her er rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å beholde lykken.

    Hos mamma kunne man være i tvil om siste punktet, hos meg.... kremt. Håper jeg da inderlig det!!!

    Ha det fint med feriegjestene dine:-)

    SvarSlett
  7. Hi hi hi - godt det er flere som omgir seg med bulkete omgivelser - bulker vil si at det ligger ting litt her og der i haug og bunke og venter på å finne sin rette plass i huset, men ventelisten er lang og behandlingstiden uviss og urytmisk...
    Kos dere sammen!
    Klem HIlde

    SvarSlett