mandag 8. august 2011

Tea-time :-)

Ungene er i seng... tror jeg.
De er nybadet...vet jeg.
De er ikke trøtte.... erkjenner jeg!
Skravla går inne hos minstemann, han belærer sin far om meitemark og brennmaneter. 
Eldstemann har fått ny ladning bøker på biblioteket, og har gått i gang med stor iver. 
Jeg er litt tørr i halsen, og tenker at NÅ setter jeg meg ned med en god kopp te!
Vi har vel alle våre koppe-favoritter. Her er noen av mine. Deilig skjør utenlandsk keramikk, kjøpt på studietur til Praha for ørten år siden. Søndagskopper på en måte, for de tåler liksom ikke så mye. 

Fremdeles over gjennomsnittet fornøyd med skapet mitt!
Lukter gammalt verksted, men skitt la gå. Det står godt til huset, og selv er jeg ikke så blankpolert at det gjør noe.... Apropos blankpolert: Jeg fant ut at jeg skulle legge fransk manikyr når ungene badet. Det er lite lønnsomt. 70% av neglene stråler i sin vakreste glans, de resterende 30% ser en smule spedalske ut. Og så fant jeg ut at den hvite skulle på toppen.... etter at jeg hadde klint det ut UNDER neglene... Wups! Burde jeg ha visst dette? Slik går det når wanna-be-pretty går seg vill i tax-free butikken på Danskebåten :-)

Håper du har en fin fin dag bak deg, nyt kvelden langsomt :-)
Stor klem fra LIV, som lurer på om høytflyvende fugler kolliderer med englene i blant?

5 kommentarer:

  1. Fransk manikyr! Sånt har ikke jeg tid, ork eller evne til. Maler litt på toppen, jeg. Kos deg med te-en.

    SvarSlett
  2. Skal virkelig ikke det hvite under? Det trodde jeg. La gå at jeg aldri har prøvd - mine negler når aldri fransk manikyr-alder. Som eventyrstund-ungene sier: Du Liv, du he slike skikkeleg små båneneglar, du.
    Og det er så sant - kanskje bortsett fra at mine er ganske rene....
    Lykke til med de 30 %'ene, og håper eldstemannen koser seg skikkelig med bøkene :-)

    SvarSlett
  3. Kos deg med teen din, Liv. Av grunner som jeg ikke vil nevne her har jeg funnet ut at jeg skal begrense teinntaket.

    Cecilie

    SvarSlett
  4. Jepp, dei fuglane krasjar stadig med englar, for englane er usynlige må vite. ;-) (har nettopp hatt ein leksjon om det for fireåringen ser du) Tji-hi.

    SvarSlett