lørdag 27. november 2010

Løsnegler selges!

Det er kaldt, opplest og vedtatt.
Og med kulda melder det seg visse behov:
Ved, ullklær, isskrape, tykke sko osv.
Og så var det mitt problem, 
Jeg har visst negler som er kulderedde, de blir så vettaskremte at de knekker av og DØR!
Jeg trodde det var et allment problem, men ifølge Snuskefanten så er det ikke det. 
Scenario: Skrape bilvinduet, ta av votten for bedre grep, finne nøkkel, låse opp, sette inn barn, smelle døre elegant igjen, hånden følger bevegelsen, neglene møter den kalde bildøren, neglene knekker!
Jeg har valgt å IKKE illustrere dette med bilder.
I morgen: 1 advent. Så kult! Favorittlysestaken tok kvelden for noen år siden, ble slengt pokker i vold inn i mørke skogen og siden har ingen sett den. I år blir det det bl.annet denne varianten.
 Og så har jeg fått pakke i posten. 4 nøster garn, med beskrivelse av hvordan sokkene er tenkt. .. Tusen takk til Anne & Turid i bloggen Begynners. Dere ser poenget; de er gode på å begynne, ikke rart jeg fikk nøster og ingen ferdig sokk! :-))
 Og så har jeg fått svulstige konvolutter! Flotte lapper i alle varianter. Foreløpig henger de fint til pynt som en uro i taket. Tusen takk til alle bidragsytere! Dere er kanonsnille :-))
Nå skal jeg visst på skøyter.....Det er et vann i nærheten som er så grunt at det fryser om du hiver i en isbit eller to. Vi snakkes. 
Klem fra Liv, som synes det er superkjekt at sååå mange vil delta i utlodningen min :-))

3 kommentarer:

  1. hihi!!! kose deg ute i kulda. Her har vi vært på legevakta med bollerina med 2 gradsforbrenning på hånda etter en omgang slosskamp med peisen... Stakkar lita!!!
    Ps, liten give away på gang jeg også fra idag :D

    klem

    SvarSlett
  2. Sånne negler har eg også du.
    De lappene fra hvert "prestegjeld" er det ull\ bomull?
    tenkte de må kanskje være av samme slaget sånn at de oppfører seg fint ved vask!

    Lykke til med sammen-sying da. og sokke-strikk!

    Ønsker deg ei fin førjulstid! Klem,

    SvarSlett
  3. Hehehe... alltid morsomt å lese dine innlegg - men du kunne ha skrevet en advarsel om at folk med ribbensbrist (som meg) kunne vente med å lese her..tjihi..au..

    Nå sitter jeg å lager sandkakeformhjerteravgips - (siden jeg har skrytt på meg å være kreativ så må man ha hjemmelagde ord også) - det er lagt ut en "titteprøve" på bloggen min nå:)

    Ha en morsom (som om jeg bør si det til deg)og
    koselig adventshelg videre - klem fra Grobu-Mimmi:)))

    SvarSlett