søndag 14. november 2010

Herlig!

Det er søndag morgen, 
det er stille i huset, og rester av snop, chips, brukter kopper og glass står rundt om kring og overalt. Fra kjøkkenet lukter det verken kaffe eller nybakte rundstykker. 
Og så sitter jeg her og tenker at: Du verden,så heldig jeg er!
 Helgen har vært litt småtravel, med avtaler for både store og små. Og det er det som er så flott! Å være ønsket en plass!Det er ikke så mange år siden jeg bodde i ei lita bygd der til-/fraflyttingen hadde vært så hyppig og smertefull, at folk nærmest hadde sluttet å si hei´. Jeg husker godt en mann kom til meg tidlig på høsten, etter at jeg hadde bodd der et år: "Nei, er du her ennå?" Først da tok han seg tid til å hilse.
Gårsdagens runde på våre to lokale kjøpesentere var en stor happening. Store og små mennesker som er på hils. Så for meg er dette lykke, det å bo på en halvstor plass, der du kan være personlig uten å være privat, der du kan navn på mange, og smile til ALLE! 
Mer om dette kommer helt sikkert. Nå skal jeg ta en runde rundt i huset og si: God morgen, på skikkelig Kristine Koht vis :-)
Så få vi se da hvor lenge Liv var  paradis, he, he :-)) Det er ikke alle som våkner opp like (hva heter det? nostalgisk, harmonisk....nei) Melankolsk!
Tror jeg fikser den kaffen først jeg!
Glad i dere! Klem fra LIV, som plutselig kom på noen awarder....ups. Jeg sier takk! og som dere ser så jobber jeg etter innfallsmetoden, og kan ikke love noe som helst..... Men jeg skal SMILE litt.
GRATULERER TIL ALLE PAPPAER DER UTE!

10 kommentarer:

  1. Hei Snuskebassa.
    Ville bare titte innom og si hei.
    Har fulgt deg en stund.
    Kos deg med kaffen din og ha en fin søndag ;)

    SvarSlett
  2. Roper melankolsk og smilende God Morgen! tilbake. :)

    SvarSlett
  3. Håller med dig, jag bor också i en halvstor by (ort). Det är helt perfekt, man känner igen många och alla hälsar. Här börjar det bli dags för dagens andra kaffekopp.
    Önskar dig en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  4. Hei og god morgen Snuskebassa. Jeg er fra en sånn halvstor plass som du bekriver her og innimellom får jeg så lyst å "dra hjem"... Nå ble jeg litt nostalgisk (eller var det harmonisk eller kanskje melankolsk;-)sånn litt seint på morrakvisten:):)
    Men stort sett blir jeg glad når jeg leser hos deg, du har en sånn positiv vinkling på alt. Og jeg tar meg selv i å tenke "det finnes alltid muligheter" når ting blir litt... dumme???
    Så ha en fantastisk fin søndag, håper uken som kommer blir fin:)
    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  5. mmmm.......SÖNDAG är SKÖNT :)

    BLOGGPARTYT hos mig fortsätter....
    Håkan

    SvarSlett
  6. God måren tebake!

    Så godt å lesa om din glede :o)
    Må du få ein skikkelig fin dag!

    SvarSlett
  7. Hørtes ut som en utmerket søndag morgen. Så fint. :-)

    SvarSlett
  8. Der kjente jeg meg veldig igjen.
    For mange år siden flyttet vi fra en liten plass etter å ha bodd der i 3 år. Da sa en venn: Heretter vil jeg bare bli venn med dem som bor på gård"...
    Tilflytting/fraflytting kan være vanskelig, ja.
    Det er ikke så stort her vi bor nå heller, men folk som kommer, flytter sjelden, så man kan trygt hilse og skape vennskap.
    Så heldige vi er som har noen å hilse på, noen å veklse små hverdagsligheter med! Takk for tankene, og håper du fikk en riktig fin søndag!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  9. Håper dagen svarte til forventningene. :-)

    SvarSlett
  10. ny helg og nye muligheter for å få familien til å våkne til Liv.... :) he-he. tog du'an ?

    SvarSlett