fredag 5. november 2010

Jeg snører min sekk....

...og pakker mine ski....
Vel, ski var vel litt drøyt, for Yr.no melder godt vær over det blide Haugesunds-land :-)
Da blir det tur med Prinsesse Elin, Juleshopping og testing av Staycation, som florerer som give aways på bloggene. Jeg bare snylter...har selvsagt ikke vunnet noe som helst. Det er da det er godt å ha gode venner!
Jeg har fri i dag, ble vekket i otta av pipende, surklende barn, har bakt boller (som ble litt rå, men som smaker fortreffelig for både store og små skrotter), og nå må jeg pakke.
Hva tar man så med seg på bloggetur?
 Pen i tøyet, det er et must. Og jeg tenkte at disse pene slufsene ville dekke til og avlede for fjonene mine. Jeg ser det er populært med slufser i håret. Men når man ikke har så stor manke, så ser det heller tussete ut med noe man knapt klarer å feste. Det er da disse kommer godt med: Klassisk i fargen, lette å knytte, og sist men ikke minst: De holder seg glatte :-)
Jeg har stor respekt for vintermørket, og det å skulle ferdes til fots. Vi har valgt å ta buss, da det er litt mer eksotisk. Privat-fly kan vi ta en annen dag. Refleks! Ingen over ingen ved siden, der vi kommer slentrende fra buss-stasjonen :-)
 Og så var det stillongsen da. Vil vi fryse? Nei, selvsagt vil vi ikke det! Jeg passer selvsagt ikke størrelse fjorten! Men den kan med all sannsynslighet brukes som sengehygge. Dere husker dem? Du trer bare hodet gjennom gylfen, stikker armene ut gjennom beina, og vips så er du god og varm, der du ligger under dyna og leser interiørblader :-)
Takk for tips om både caféer og restauranter. DETTE BLIR GOOD! som ungdommer sier.
Ønsker dere en super duper helg, så snakkes vi etterhvert!
Klem fra en bollespisende husmor :-) Liv

11 kommentarer:

  1. Snasen slufse og takk for gjensyn med S-lagrefleks. God tur, håper det blir romantisk Stacation....eh.
    Og bollebakst før andre har kommet seg på jobb - her snakker vi husmorpoeng all mass.

    SvarSlett
  2. En borelås på sløyfa kommer du langt med, evt. dobbeltsidig tape. Kan faktisk brukes på hoder mer eller mindre uten hår også det;-)
    Og du - den bollebaksten før frokost setter oss andre husmødre i et svært dårlig lys. Jeg er glad resten av familien ikke har sett dette, tenk hva de kommer til å forvente seg da...
    Klem fra meg, ha en fin tur og en god helg:):)

    SvarSlett
  3. Nybake boller før jeg har stått opp, du er godt:)
    Ha en fin helg og kos deg med Elin.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  4. Jeg skjønner at jeg er en meget dårlig husmor, nå har jeg vært hjemme så lenge, og ikke en gang har jeg servert nybakte boller før noen har stått opp... Men, det er kanskje ikke rart, for vi sover jo... *ler*
    God tur, og kos deg masse, men kan jeg spørre; hva er bloggtur?

    SvarSlett
  5. Åh! Den slufsa vil jeg også ha!!!!! Tips til kort hår og sløyfer: Hårbøyle med sløyfe på. Kan enten lages selv eller kjøpes på nærmeste kjedebutikk som Lindex, HM, Kappahl...

    Digger S-lag refleks. Nostalgisk!!!! Ha en superduper tur med Elin!!! Så kos!!!

    klem

    SvarSlett
  6. Ha en fin helg kos deg og nyt den:):)

    SvarSlett
  7. Kos deg på en romantisk Staycation!
    Vi skal av gårde på Staycation i dag også - men har ikke tenkt på mye på pakkinga...
    Vi blogges!

    SvarSlett
  8. Å så hyggelig at du vil følge min blogg:) Du får også hive deg på min lille give away også;) Jeg er innom din blogg også, men no har jeg lagt meg til som følger.
    Flott bilder du har:):):)

    SvarSlett
  9. Hahaha artig innlegg. :)
    Ha ei flott helg.
    Klem Mette (også bollespisende)

    SvarSlett
  10. Hei...jeg sendte deg en mail ang.koppene dine for noen uker siden...fått den?

    SvarSlett
  11. Håper du koser deg så sløyfa hopper!
    Husk bare at gode husmødre er bolleBAKENDE, ikke BOLLESPISENDE! Hvilken umoral! Hvordan skal du nå få på det det blyantsmale skjørtet og nylonstrømpene mens du forsiktig legger på kaffeduken og frister med nytrukket ettermiddagskaffe??????
    Jeg blir ellers totalt satt ut hver gang du viser den derre S-refleksen. Jeg har så veldig god lyst til å brekke den. De brekker på en så utrolig måte, og jeg husker at man kunne brekke dem mange, mange ganger.
    Etter å ha brukket den mange ganger, må du selvfølgelig gå over til refleksvest. Da synes du mye bedre, og interiørdamer på shopping i refleksvest blir garantert sett :-)
    Lykke til - klem fra Liv

    SvarSlett