lørdag 30. juni 2012

Snegledreperen!

Litt frisk luft en lørdags morgen tar ingen skade av.
I dag var det opphold, høy luftfuktighet som er bra for krøllene og en helt grei sommertemperatur.
Jeg tar på meg hagesko og går for å inspisere.
Og ganske riktig: I nattens mulm og mørke er vi invadert!
Slimete snegler i alle varianter, ligger og mesker seg i gresset og leker med hverandre.
Jeg tar på engangshansker, finner ei bøtte med glohett vann og med ild i blikket bøyer jeg meg ned, igjen og igjen og igjen.
Etter en stund gjentar ritualet seg:
Jeg tar på engangshansker, finner ei bøtte med glohett vann og med ild i blikket bøyer jeg meg ned, igjen og igjen og igjen.
Du vet du har mange snegler på gang når du må ta bøtte nr 2, og samtidig notere ned antall for ikke å miste tellingen.

722

Grusomt, men sant.
Det er ny rekord for meg: Har du en rekord du vil dele?

Klem fra en NYDUSJET kvinne i sin beste alder :-)

4 kommentarer:

  1. Fy fader, 722 snegler! Er det de fryktede brune Iberia-sneglene eller de mer vennlige sorte skogssneglene du dreper?

    SvarSlett
  2. Min rekord:
    0 snegler!
    Det finnes ikke sånne blomstespisende krapyl hos oss*S*S*S*S*S
    Jippi - Liv

    SvarSlett
  3. Ikke noen rekord som slår denne tror jeg,
    men så har ikke jeg tatt turen med bøtta ut i hagen enda.
    Vet de er der, velger bare å overse de.

    Natta og god klem
    Hanne:)

    SvarSlett