tirsdag 10. januar 2012

M A T

Noen ganger er sannheten rett og slett forfriskende!
Jeg har ingen planer for middag, ennå..... 
Men fant en stor kasse med etterlengtede kjøkkenredskaper i dag....på kjøkkenet!
Og siden den GODE eggekutteren, det GODE salatbestikket osv osv lå der, så bør vi kanskje finne på noe i den retningen?

Jeg er litt matlei.
Eller det vil si: Lage-mat-lei, nå må dere komme og spise-lei, skru av den f....sporten på TV-lei...
Å, jeg er så glad for mine ANDRE kjøkken: Pizzaen, Kinaen... :-))
Men det er meg, og min generasjon?
Sist gang jeg var på restaurant med mine foreldre som jeg kan huske, var i 1976. Vi hadde amerika-besøk og jeg var en bitteliten pike. En fantastisk Kinareataurant, med fortryllende, ja nær sagt forførende farger! 
Det er noe eget med kinarestauranter, fargevalg, skjermbrett, malerier med mye historie og dramatikk, lengsel.. For ikke å snakke om de flotte silkebelagte lampene! 
Hva blir minnene til mine barn?
Klem fra Liv, som rasket til seg en pause i den såkalte ryddingen. Å, jeg fant jo de GODE kjøkkentingene!!!

1 kommentar:

  1. *S* - Ja! Det VAR noe eget med Kina-resturanter på -70-tallet. Siden jeg er vesentlig eldre enn deg, husker jeg hvordan det var å bli invitert av kjæresten til Kinaresturant i Hokksund (!). Vi bodde i Drammen, men det var i Hokksund vi kunne møte Kina. Froskelår, and, rød silke, frynser, parasoller, dempet belysning - vi kjente oss sofistikerte! Oppelevlesen av å møte verden i Hokksund, får i alle fall ikke mine barn. Hos meg er det få spisesteder, men vi fikk lutefisk til kr.29,- pr. kilo på ICA i dag, og lutefisk kan være 1.juledagmiddag og hverdagselig tirsdagsmat *S* - Liv

    SvarSlett