onsdag 6. oktober 2010

Utrykninger og andre uttrykk..

Jeg er på hotell. Fordi noen har tillit til meg.
Jeg er nemlig tillitsvalgt, og det er en bra ting. Da får man nemlig opplæring i hva som seg hør og bør gjøres, og man får treffe en hel del mennesker som man kan vinke til ved en senere anledning.

Jeg befinner meg et steinkast fra Tax Free butikken på Sola, i et flunka nytt hotell. Skikkelig bra, og veldig stille. 
Jeg kan svært lite om hoteller, men jeg er god på sovesaler og soveposer.
Så langt har jeg erfart at:
  • Det er doble vinduer, så når man skal se ut så skaller man hodet 15 cm før antatt vindusflate. Det er ikke gunstig.
  • Når man tar heis, så vær oppmerksom, for det er ikke sikkert at du går ut samme vei som du kom inn. Og er man ikke rask nok så må man kjøre heis med eldre menn.

Ellers så synes jeg det er trist at jeg IKKE har utsikt til flyene, for jeg er litt nysgjerrig. Normalt så er jeg ved vinduet lenge før helikopterne er i synsfeltet, og jeg hadde gledet meg til en natt med flykikking. Men med tanke på at det er kraftig regn og at jeg allerede har skallet pannen i ruta én gang, så er det sikkert til det beste. Og skulle trangen bli for stor så kan jeg alltids dra med meg dyna ut i korridoren, for der skal det være greit utsyn. 
Og ellers da? Mat-mat-mat. Skikkelig godt! Den skal de ha.
Klem fra Liv
Forresten, hadde dere giddet å skrive noen oppløftende kommentarer? Jeg er stygt redd for at det blir alene kveld på rommet, og da er det kult med forslag til aktiviteter. Jeg kommer ikke til å kjøre evakuerings-prøve, det gidder jeg ikke. For det er store nedbørsmnegder... Hallo, hvor våt gidder man å bli, liksom??



7 kommentarer:

  1. Kva med fjernkontroll og minibar? ;) Enjoy!

    SvarSlett
  2. Ringe en du burde ha ringt.
    Spa, lang dusj/bad, spise sjokolade, se tv..
    Trippe ned i baren og se etter andre tillitsfulle..
    Skrive, dikte, tegne..
    Dille rundt på nett..

    SvarSlett
  3. Jeg vet hva du kan gjøre!! :-)))
    Du lager ferdig en hel haug med blogge-innlegg sånn at du kan publisere et innlegg hver dag, eller aller helst et om morgenen (slik at jeg har noe å glede meg til når jeg kommer på jobb) og så et nytt innlegg på ettermiddagen (så har jeg noe kjekt å se frem til etter middagen). Var ikke det en kjempe-ide? Jo, det tror jeg helt sikkert at fansen din hadde satt pris på.

    SvarSlett
  4. Lese hovedavtalen, og bli ein super tillitsvalt. Og gå i bassenget etterpå. Der er vel basseng?

    SvarSlett
  5. Synes uansett at du bør teste om rømningsveiene er mulige å åpne. Du trenger jo ikke å gå ut ;-) og så bestille mange glass vann fra roomservice. Og kanskje prøve sitte alle de flotte putene i den gigantiske trappen :-) Også kose deg masse med fred og ro og ingen som maser :-)) God natt!

    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  6. Kos deg på hotellet med den gode softisen. Det er ganske stort å ha fri tilgang til softismaskinen. Det kan du jo blogge litt om etterhvert.

    SvarSlett
  7. Ah, hva skal man gjøre på et kjedelig hotellrom for seg selv? Hmmm, det finnes vel en bibel i nattbordskuffen så kan du lære deg den utenat...da går tida.☺ Gå på oppdagelsestur, ser alle etasjene like ut, det må du finne ut av f.eks.

    SvarSlett