fredag 29. januar 2010

Hva nå?

En kunne jo med letthet tro at det var min trappeoppgang, men det er det altså ikke. Litt "malingslete" er det her også men tross alt helt andre dimensjoner.


Bildet er tatt i Kroatia, på Hotel Jadran, general Tito´s sommerresidens.
Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo bare inn å snike litt. Generalen er jo som kjent død og pr dags dato er de vel ikke helt enig om hva som skjer.
Uansett er det bare storveis. Fantastiske saler, masse 60-talls møbler og barer som har vært verdt sin drink. Nå står jo alt til nedfalls, og det til gangs. Jeg blir jo helt ødelagt når jeg ser denslags.
Den ene dansesalen var dekket med store veggmalerier. Vinduene gikk fra gulv til tak... Og masse, masse rom til celebre gjester.
Nå må det bare sies at folk som var på tur i området noe senere kunne fortelle at det var kommet opp port.... I wonder why?



Noen som hadde hatt lyst til å renovere?

Hilsen Liv
Ps I morgen skal jeg jakte på eplekasser. Det kan bli bra :-)

3 kommentarer:

  1. Da må jeg få lov til å vise deg bilde av vår trapp i Praha en dag, fikk ikke til å legge det ved her. Problemet var at vi bodde på toppen.

    Men litt skraping, pussing og Elin inn til å male så burde det jo gå ganske radig :-)

    SvarSlett
  2. Wow! Kan jo skjønne at en så forhatt manns forlystelses hus står for fall, men på en annen side er det historie og kunst som kunne kommet mange til gode som forsvinner... Stilige bilder - viser virkelig hvor forfallent det hele er!
    Hilde

    SvarSlett
  3. Been there, done that!

    Har tatt nøyaktig samme bildene selv da vi labbet forsiktig, nyskjerrige og småredde rundt på dette hotellet!
    Det var spøkelsestemning over det hele.
    En sko på gulvet, kvitteringsblokk på gulvet i baren, kleshengere på rommet...

    Jeg fikk jo høneskinn av alle de skoddene som lå løse utenfor! Skulle gjerne puttet 30 av dem i kofferten!

    Vi digger Kroatia. Det ser enda litt uberørt ut. Og så digger vi å bade. Da er jo den rene sjøen særdeles fristende!

    Ha en flott dag videre.
    Klem Marit

    SvarSlett