onsdag 11. november 2009

Nettet snører seg sammen....

Dette er en helt utrolig snedig innretning som dere finner på Vitenfabrikken i Sandnes. Er dere i nærheten, så gå. Det er kjempeinspirerende for store og små. Og når dere først er der, unn dere et familieårskort....
Tingen, ja, jeg har det med å vase meg vekk. Det er en kjempestor ......, dere ser det sikkert. Vet ikke hva det heter, men de finnes normalt i noe mindre utgaver. Strømpe-sopp? Nei, noen som vet det?
Den er meteren høy og gir derfor litt trim også til den som måtte finne på å prøve. Det gjorde jeg, og jeg klarte noen runder før jeg ble svimmel og måtte sette meg. Det står to rullestoler tilgjengelig. De er ment for kappløp, men hvem bryr seg..... :-)



' Og så til dagens prosjekt: Rydding.
Det går bare ikke bra. Jeg er en notorisk samler, og uansett hvor mange rydde programmer jeg ser på TV så får jeg det ikke til. Jeg mangler troen!
Jeg har foreløpig følgende kategorier: (Original utgaven på TV er KEEP/SELL/TOSS.
-Romania-innsamling
-Vask (den er kanskje litt feig? for vaskekjelleren begynner å bli mistenkelig full av ting som ikke egner seg i en vaskemaskin)Tekstfarge
-Kast
-Lagring på loft (det kan jo være at jeg husker å ta ned klærne før de blir for små til minstemann..)
-Til gjennomsyn
-Gis bort til venner
Noen foreslo at jeg kunne sette kasser ute på fortauet, uten "GRATIS" lappen, hun mente at det forsvant raskere da. Hva er deres erfaringer?
Er det noen som allerede har gjennomskuet hvorfor det kommer innlegg nå, nå som det er godt dagslys til å jobbe i...?


Skamklipte dokker fra egen barndom. I Behold haugen.


Min mors gamle leker fra før krigen (2.verdenskrig) Behold haugen.

Nei, nå skal jeg lage meg en god kopp te, og prøve igjen. Jeg er litt sånn snuete, og det er ikke bra. Jeg har ihvertfall fått tilbake normal kroppstemperatur, og kroppen lystrer hodet. Delvis ihvertfall. Jeg er ikke slank selv om jeg har tenkt mye på det.
Ønsker dere en god dag og gleder meg til å lese tilbakemeldingene når jeg tar meg en velfortjent pause om bittelitt :-)
Klem fra Liv



1 kommentar:

  1. Hi hi hi... Som meg du! Rydde er ikke bare bare, for det er fult over alt - det er liksom en grunn til at ting ligger litt og slenger her og der - det er rett og slett ikke mulig å rydde det bort for det er stappende fult - av leker, klær ting jeg ikke trenger men ikke helt klarer å kaste - gamle pappesker fra forrige flytting(åtte år siden) som ennå ikke er åpnet... Jeg trenger slike grusomme mennesker som tvinger meg tror jeg... Tar noen raid en sjelden gang men er mest effektiv i mannens klaesskap - kan ikke helt skjønne dette jeg...
    HIlde

    SvarSlett