fredag 8. juli 2011

Dyrisk glede!

Så glad!
Jeg er fikk i dag besøke en spennende dame, med et spennende hjem. Vel, sant å si var det ateliéet hennes...OG GODE GUD: For en plass!
Du kan besøke henne her.

I en bitteliten by på Vestkysten av Danmark. Så liten at du knapt nok merker at du kjører gjennom den, finnes det et galleri. Jeg har passert byen jevnt og trutt de siste par ukene på jakt etter Legofigurer og Vikinger. Knapt et menneske har vi sett i byen. Den lokale kroa har hver dag tilbud om "Stekt Rødspette" til 138 kroner. Dagens middag, hver dag.....

Og så dukker denne fyrige damen opp! Maleriene viser eksotiske dyr i uvante omgivelser. Hun har møbler og lamper som vitner om et levd liv. Jeg ble aldeles målløs, og ba pent om å  få ta et par bilder...

 Ateliéet er på et loft som dere ser, med røkesalong :-)
Trappeoppgangen kunne skilte med en røsslig kar: Et utsoppet nesehorn-hode!
(motsatt vegg, oi, sorry det får dere ikke se..)
 Favorittbildet!
Jeg elsker en god elefant, og han der vant definitivt mitt hjerte!!
Takk for en fantastisk omvisning, vi kommer nok tilbake :-)
Klem fra Liv

2 kommentarer:

  1. åååå enn å ha et sånt atelier da!!! Sukk... og for noen bilder! Ikke rart at du likte deg der nei!

    SvarSlett
  2. oioi, der var det mye fint! Så spennende- kjekt å finne sånne steder når man er ute og reiser. Nå finnes det vel ikke så mange sånne steder da...men sånn utenom turistfellene mner jeg.

    SvarSlett