torsdag 1. desember 2011

...bare litt til.

Bare en kjapp en før jeg tar nabobikkja ut på tissing.
Dere vet at Nissen spør med sin vakre, dype og maskuline røst: Er det noen snille barn her?
Og da svarer alle barna, ihverfall de av dem som ikke har fått et mikroanfall av å se NISSEN!
JA!!!! Med silkemyk røst i de deiligste toner.

I år jobber med snille voksne.
Vi har en slags familiekalender der det er strengt forbudt å være teite, krangle, og i det hele tatt: være litt gretne.
Vi har klart oss bra, fått stjerne i boka hver dag, siste uka. Men, i dag spøkte det.
Vi satt ved middagsbordet (det på Kinaen) og diskuterte antall Julebord, foreninger osv som opptar tiden vår i hektiske desember...
"Snart oppfatter jeg det som krangling!", hører vi eldstemann si.  
Vi måtte jo ydmykt innrømme at den oppsummeringen kunne vi ta hjemme, men vi lot oss imponere over den presise uttalelsen. 
Nå hadde dere sikkert tenkt at det skulle være et poeng her, men jeg ble akutt trøtt, og da får dere oppsummere noe selv. 
Jeg får ordne med hunden. Mat må man ha! Å, søren nå ble jeg sulten selv..
Hva med dere? Målrettet og harmoniske, eller har dere snev av stress?
Jeg f.eks har bare en ledning til Julestjerna, og det er ikke rare pynten?

Nei, nok nå. Snakkes. Klm ghgsztfhedgfhsvljjkn

2 kommentarer:

  1. Ikke no' stress her. Ikke målrettet heller. Men harmonisk, ja der er jeg ikke så verst ;)
    En ledning til julestjerna er jo mer enn ikke no'. Ornær sæ. Få den bikkja til å tisse og få i deg litt mat :)
    Klm

    SvarSlett
  2. Ei ledning gjør ingen advent, her ligger det nok an til jakten på julestjerna!

    Her finnes ikke akutt trøtt i det hele tatt, kom litt ut av rytmen sist våkeperiode og kommer meg bare ikke tilbake i normalt søvnmønster...
    Akkurat nå føler jeg meg veldig så harmonisk og målrettet, og det bruker vanligvis å vare frem til lille julaften sånn rett etter Grevinnen og hovmesteren... Men jul blir det åkkesom;-)

    Klm til deg også!

    SvarSlett