tirsdag 13. september 2011

Møll-kuler?

Neida, jeg har ikke møll. Men jeg har tenkt litt på det i dag. Og ja, jeg har hatt fri,- tid til tannlegeskjekk, butikkbesøk, middagsbesøk og roting. Det var rotingen som fikk meg til å tenke på møll. Og da tenker dere sikkert: Gudsjelov at hun ikke luktet møll hos tannlegen.
Hvem vet, kanskje lukter det litt møll hos tannlegen også, de bruker sikkert nafta, kloroform og all slags forskrekkelige greier til å bedøve hysteriske, HYSTERISKE pasienter.
Jeg vet faktisk ikke hvordan MØLLKULENE lukter. I hvertfall husker jeg ikke den karakteristiske lukten Wikipedia forteller at den gjenkjennes på.
 Men i min alene-hjemme rote, flytte og skyve stund, så måtte jeg jo erkjenne: Jeg bor i et museum! Hadde vi hatt visning så hadde sikkert folk tenkt: Oi, tenk på de som bor her, de er gamle de. Og se, de har sikkert oldebarn som perler og tegner tegninger til dem.
 Jeg liker ting med sjel, de forteller meg noe. Og hva er vel vakrere enn å sitte til bord ved det samme bordet som generasjoner i familien har inntatt sine måltider før deg. 
 Bestefars gamle lenestol, dåpskjolen min. Ja, den lille korte: Foreldrene mine fant en prest på søndagstur, og vips så var det gjort. I en landsens kirke i Swaziland :-) Trenger ikke lang kjole da, det er jo så varmt.
 Hva er denne saken brukt til? Arvegods etter svigermor.
 Reisegodslapper fra NSB. Min gode, snille far min var forutsigbar og sikret seg en liten bunke til sin nostalgiske datter.♥ ♥ ♥
Uterommet en regnværsdag :-) Gleder meg til Indian Summer!
Klem fra LIV♥ ♥ ♥

8 kommentarer:

  1. Gamle ting har masse sjel...og vi har masse gammel sjel i huset vårt også. Noe etter min familie og mer etter gubbens familie....og for ikke å snakke om døtre som svært gjerne vil arve videre :o)
    Klem Mette C

    SvarSlett
  2. Wow, for en effektiv dag! Herlige bilder av ting med sjel viser du også. -Og så er jeg veldig glad for at det ikke lukter møll av deg;)

    Klem fra Jijji

    SvarSlett
  3. Sjarmerende interiør. Jeg elsker gamle bord med hakk i bordplata som man kan spekulere i hvordan oppsto.

    SvarSlett
  4. så utrolig mye fint du har tatt vare på, med mange gode minner....kjempe flott!....så får det heller våge seg at du lukter litt møllkuler...ho,ho..

    SvarSlett
  5. Vær glad du ikkje vet åssen møllkuler lukter. Det lukter fælt. Husker mammaen min var hjemmehjelp hos noen, å eg var med noen ganger på besøk. Heile huset lukta naftalin, grusomt! Blir kvalm når eg tenker på det.

    Har et skap her også som har blitt vaska 1000 ganger,men litt naftalin lukt henger igjen. Sengetøy som er studd inn der må vaskes før bruk for å si det sånn!

    Møll lukter jo ikkje men kan spise hull i tekstiler! Bruk heller pors eller lavendel for å holde møll borte! For det lukter nå GODT!

    Mye rart gammelt og fint studd inn på loft og uthus her også. men savner et gammelt kjøkkenbord, det skulle ha fatt hedersplassen på kjøkken!

    Ja! det er eg som har hekla pulsvarmerene.

    Lykke til med alt du skal gjøre, og tannlegebesøk!

    "Miraklem".

    SvarSlett
  6. Hadde du hatt visning hadde jeg stått først i køa Liv. Et besøk hos deg og jeg tror ikke jeg hadde reist hjem;-) Vakkert Liv, et hjem med sjel.

    Godklem,
    Hanne

    SvarSlett
  7. Så mange flotte ting du har,liker også ting med sjel og historie.

    Takk for omtanken og fine ord som du skrev på bloggen min.
    Ha en flott dag videre,mange klemmer Hege

    SvarSlett
  8. Så mange fine bilder! Likte også godt reisegodslappen... gir liksom en følelse av litt på tur da! Tur i historien, tur i fortiden... Ja, hvem vet! Ha en fin kveld!

    SvarSlett