fredag 20. august 2010

Tankefull..

Svigermor kommer fra en vidunderlig plass i Sunnhordaland.
Det er en deilig liten gård, fylt med de vakreste skatter. 
Slike ting som Snuskebassa setter så uendelig pris på :-)
Bilder, som dette. Gir meg lyst til å synge de gamle Søndagsskolesangene, "Når han står ved roret, da går det så bra....."
Det finnes gamle steinurer, gamle menn og stillhet.
STILLHET og ro, det må da være det beste?
Det å kunne våkne opp, og se doggen samle seg i dråper og renne stille nedover vinduet. Kaffen som syder i den gamle kjelen. Skogen som ligger der, og venter...... Det er en stor skatt det!

"Ved veien lå et hus, ved veien lå et hus..." Skeivt og godt, det er som om det tilhører naturen. Det er lenge siden naturen så på dette som et fremmed element. Bildet er tatt for noen få år tilbake. Det hadde vært moro å vite hvem som bor der :-) For om ikke Løå lar seg redde, så blir ihvertfall markene skjøttet med den største omhu.

Her er et ferskt bilde, hesjene er oppe, løå ennå litt mer værbitt. Men heisan? Hvor kom alle kraftlinjene fra?
Ønsker dere alle en fortreffelig dag! Nå skal jeg gjøre meg klar for en flott dag på jobb, før helgen tar over med barneselskap og alt som hører til. Mmmmm jeg GLEDER meg! Ingenting er som å DELE GLEDE sammen med familien sin :-))
Men en kveld i neste uke, så skal jeg tenne mine lys (stearin), brygge meg en søt kopp te, og skrive til dere. Jeg blir så GLAD når kommentarene tikker inn på bloggen :-)
Tusen takk!
Klem fra Liv

14 kommentarer:

  1. God morgen! I dag hadde jeg ventet meg bilder av flotte og sjeldne grytekluter, brikker og sengtepper fra heklekurset:-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. God morgen!
    Her var det "heimekoseligt", glømte å ta bilder i sommer når eg var heime på øya mi i Sunnhordland.
    Nei mamma og pappas hus er heilt nymalt.
    Det må bo folk i husan.

    Ha ein fin dag vennen, klem.

    SvarSlett
  3. Det var då et nyydelig innlegg :o)

    Følte nesten eg var der med deg...
    Ja, det e godt med sånne plasser :o)
    Fred og ro i sjela

    SvarSlett
  4. Det er veldig fint der! Men det var finest uten kraftledninger.... God helg, Liv. Nyt Løå-tida!

    SvarSlett
  5. Av FØR og ETTER-bilde så var nok FØR-bildet koseligst....uten kraftledningene. Skikkelig godt formidla kontrast der gammelt møter nytt. Morsomt skrevet:)

    Lykke til med barneselskap i helga:)

    SvarSlett
  6. Flotte bilete du har tatt.
    Må jo bare innrømme at Sunnhordland er ein utruleg fin plass å bu då. :)
    No bur eg litt lengre ut i mot havgapet eg då, må jo ha mykje sjø rundt seg.

    Men no i desse straummastertidene, så passa det jo utruleg godt dette innlegget ditt.
    Klart det øydelegg litt desse linjene, men vi må jo ha straum også.
    Og for dei som verkeleg likar straummaster, ja så kan dei ta ein titt her:
    http://www.ferm-living.com/img/6076225/mg/wallstickers/powerpole.jpg og vips, så har ein det på sin egen vegg.


    Ha ei strålande fin helg. :D

    SvarSlett
  7. Så stemningsfullt og vakkert - både bilder og motiv.
    Ledningene sier vel sitt midt i Hardanger-debatten, men hesjer, du! Nå! Og så lange!!!!!
    Jeg er dypt imponert, for jeg hater å hesje. Det ligger i hesjenes natur at de alltid skal opp når knotten står som en vegg rundt deg...
    Men, jeg må innrømme at det er koselig å SE lange hesjer.
    Ønsker deg en riktig god helg - Liv

    SvarSlett
  8. Å for et koselig innlegg. Godt å drømme seg bort litt.
    Lykke til med barneselskap og helg med familien :)
    Trude :)

    SvarSlett
  9. Må bare stille meg i køen for de som sier: For et koselig innlegg!

    Jeg elsker de gamle husene og gårdene.Kjempefine bilder. klem

    SvarSlett
  10. Herlig det Jesus/bryllupsbildet. ☺ Nydelige naturbilder, men de kraftlinjene var litt forstyrrende, ja.

    SvarSlett
  11. Hei! Jeg er en selverklært stor-fan av dine utrolig gøye bilder, og her om dagen var jeg så heldig å få nettopp ett sånt bilde. Jeg ble SÅ GLAD!! Det skal få en slags hedersplass i stua. Du er flink! Hurra!

    SvarSlett
  12. Heisann,
    Nå skrive eg te alle så har kommentert på mitt forslag om BLOGGTREFF for å fortella at eg har fastsatt dato for treff te 5-7 november :o)

    SvarSlett
  13. håper du har hatt en vellykket helg ! for noen koselige bilder. og hesjer er jo helt poetisk , og sjeldent å se. veldig koselig blogg !

    SvarSlett
  14. Hei :) håper du har hatt ei fin helg, fine bilde og stemningsfullt ja.. kjekt med stillhet og ro..

    Bildet ga noen tanker hos meg også... søndagskolesanger huskes ja..

    Ha en flott kveld og uke :):)

    SvarSlett