torsdag 22. oktober 2009

Huset skal renoveres!

Det kjennes bare så godt ut å ha tatt avgjørelsen. Huset skal renoveres! Det er ikke lenge siden vi overtok det. Kun kort tid har vi vært i besittelse av dette herlige lafta huset. Og i nært samrabeid med resten av Snuskebasse-familien, har vi nå kommet til enighet om at vi skal gjøre noe med det.

Vi ser for oss et tidsperspektiv på en måned. Kanskje noe mer, men 15 desember bør det definitivt være innflyttingsklart. Da kommer nisser og dverger, reinsdyr og pinnsvn til å være superivrige etter å komme på plass. For det dreier seg jo nemlig om et av disse små husene vi pynter til jul. Jeg rynket litt på nesen da en av snuskebassene kom drassende med det på et av Jærgårds besøkene mine.... Men, nå tenker jeg at vi har et potensiale.




Nå kom jeg på at jeg sikkert har skuffet mange. Stakkars, dere tenkte vel gjerne at nå, NÅ har Sjefsengelen virkelig slått til. Men hallo! Dette er damen som spiser tørre knekkebrød til frokost fordi jeg ikke kan bestemme meg for pålegg. Hvordan, ja HVORDAN skulle jeg kunne tatt avgjørelser på et STORT hus?
Men, etter litt øvelse på det lille så..... :-)



Jeg kjøpte med meg en liten perlering her om dagen på den lokale blomsterbutikken. Så enkelt, og så pent. Skal det være en serviettring? Den tok seg godt ut på flaskehalsen også.





Når Små-snuskebassene skal bestemme middagen er det alltid gøy: Jeg har i årevis prøvd å overbevise dem om at Pizza er kul mat. Det godtas kun om det er hvitløks-brød-varianten med masse svarte oliven. I dag ble det pannekaker med røykelaks! Faktisk kjempegodt. Det må vel være litt sunt også? Kanskje mor får gjennomslag for pizza i morgen?

Næmen, har du sett. Der dukket den opp igjen! Ja, ja en god ting kan aldri gjentas for ofte. Igrunnen pen den lille ringen der.




Og så det siste kapittlet:
Dette bildet er fra Bo Bedre, helledussen så herlig sengetøy. Tenk å legge seg i dette dynetrekket i lin. Det er jo bare en drøm, ja, bokstavelig talt. Jeg måtte ut og vaske brillene og lese prisen en gang til. 4998 kr. Tenk litt på det dere, og så tenker dere litt på en sydentur.
Men herlig er det. :-)
Nå må du og jeg si ha det bra
ha det bra, vi takker for i dag.
Ha det bra til både deg og meg,
vi vil se hverandre snart igjen.
Klem fra Sjefsengelen



2 kommentarer:

  1. Du er "¤#%"¤&%/ ikke riktig klok, sjef. ha ha ha ha
    Jeg har funnet det Ultimate lerke tre. Bare så du vet det liksom........ kom å plukk,kom og plukk kooooooooooooooooooooooooom ( hvis du sier kom å plukk med litt sånn psyko stemme så glir vi rett inn i Ronja røverdatter filmen der de går i den tåka og man hører den skumle stemmen som sier kommmmmmmmmmmmmmmmmmm......kommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.....kommmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

    eh....ja takk for i dag og vi ses igjen:)

    SvarSlett
  2. oog det dynetrekket var bare helt smashing altså, men litt vel dyrt for en førskolelærers lommebok kanskje? Nå sitter jeg her og hekler grytekluter som ser ut som vafler i mønsteret, det e r mesten slik at jeg blir sulten her jeg sitter:) Ønsker deg en nydelig kveld:) God klem

    SvarSlett