mandag 2. desember 2013

2

Gode gamle pappaen min viser frem brillesamlingen sin.
Du har to øyne som du kan se med
og munnen kan du blant annet le med…

Jeg er nokså begeistret for tegnstøttet tale, og bruker/misbruker det i alskens ulike forsamlinger.
Tallet to fikser de fleste. Opp med to fingre - fine greier. Tommel + pekefinger, pekefinger + langfinger, eller kanskje du velger å være litt vågal og tar en finger fra hver hånd?
Og dette er bloggbart?
Nja…. jeg sitter her med et halvt øre på ostesmørbrød spisende barn….vel vitende om at kvelden skal vies valgkomite-telefoner….ja, så hvorfor ikke? 
I dag snakker vi om to tallet.
Eller om advent?
Kan det kombineres?
Et barn.
To foreldre (tja det kan diskuteres…Maria/Josef/Gud? TRE?)
Tre vise menn
Helt sikkert fire gjetere. 
Men så tar det av: Utrolig mange engler, for ikke å snakke om alle sauene på marken.
Tallet TO er er i så måte ikke så adventsvennlig.
To er liksom bare et par lys i påvente av å tenne på et par til…

Og hvor kom tegnstøttet tale inn?
Jeg tror jeg tar to slurker med vann, kryper opp på loftet og finner frem adventsstaken og traller litt.
Så kan dere tenke dere godt om og gjerne dele deres erfaring:
Blir man lettere sinnsforvirret av multitasking?

Klem fra LIV




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar