torsdag 11. august 2011

Det kribler....

 Høsten nærmer seg med stormskritt! Vel, akkurat nå er den vel litt sånn lister -seg -stille -på -tå... Og det er bare deilig! Jeg liker høsten. Den skuffer aldri!
Sommeren er en slik greie som jeg ser frem til. Alltid. Venter og venter, nyter gode vårdager, og tenker at NÅ, nå er det snart sommer og fri. Kalenderark rives av: juni, juli, august, og vips så hadde jeg hatt fri og ...hva nå? Høsten er forutsigbar, og med en familie der i hvertfall 25% av medlemmene har en offentlig diagnose, så er det deilig med forutsigbarhet. TRYGGHET! 
Og så synes mor at høsten er en tid for fornyelse. Nå skal vi se bort fra posene med salgsvare kuppene. 1/2 pris av 1/2 pris og liknende. Går på den hver gang!
Men vi kan begynne nye prosjekter: Jeg maler, og liker det. Og av og til lager jeg tøy-Snuskebasser, og elsker det. Nå har jeg kjøpt herlig garn, og skal lære meg å elske det også. For jeg er slik laget at jeg tror at tilgjenelig og innbydene materialer gir nok inspirasjon til at en vil lære teknikkene sånn ut fra det blå. 
Nå skal det innrømmes at mennesker både i Polen og Romania har fått mye godt garn av meg.... men det var garn av den typen som ikke hadde magiske egenskaper!


Og så har jeg kjøpt sommerblomster. DE burde jeg sikkert plante ned nå... :-))



Klem fra LIV

4 kommentarer:

  1. Vet du Liv, jeg også er helt overbevist om at finner jeg bare riktige materialet - DA skal det bli sving på sakene. Jeg har fått forbud mot å kjøpe mer sy-saker;-)

    Høsten er en fin tid Liv, men her er høststormene et kjent fenomen - forutsigbare som de er. For en som benytter seg av kollektiv transport kan det av og til være en utfordring. Men nå har jeg aldri møtt en utfordring jeg har takken nei til heller da;-)

    Lykke til med sommerblomstene,
    klem fra Hanne

    SvarSlett
  2. Hihi! Ja, kanskje du burde plante sommarblomstrane no. Ein haust kan inneha ein indian summer, veit du :)

    SvarSlett
  3. Skynd deg og plant dem, de kan blomstre til jul, vettu!!
    Herlige prosjekter og planer, gleder meg til å følge med:)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  4. Hausten er ei fin tid som sommarblomar den.
    Eg er sikker på at no når skulane startar ja
    då kjem også finværet. :)

    Det med å finne rette materialet for å ville lære seg noko nytt er nok rett.
    Eller som Pippi sa: Dette har eg ikkje prøvd før, så det kan eg sikkert.

    Ha ein fin dag. :)

    SvarSlett